Visie

PGA Groep: Totaalinrichters én totaalontzorgers

In 1992 maakte PGA Totaalinrichters haar entree op de markt als projectinrichter, en na succesvolle acquisities in 2000 en 2002 eveneens als interieur-inrichter voor particulieren, met een heldere, consistente visie op interieurinrichting in beide markten. We noemden het: Engineering Identities.

Twee uitgangspunten waren leidend voor ons denken en doen. Toen, en vandaag nog steeds.

Het eerste uitgangspunt: Het interieurconcept als eigen identiteit binnen de identiteit van een pand of woning. Ontwerp, inrichting, materiaal- en kleurgebruik vormen een coherent geheel, respecteren de architectuur en reflecteren het werkconcept en de branding van een organisatie, of de lifestyle van particulieren.

En het tweede uitgangspunt: Ruimtes met een eigen identiteit binnen de identiteit van het interieurconcept. Meubels (standaardassortiment en maatwerk), verlichting, accessoires, vloer-, raam- en wandbekleding nodigen op een speelse manier uit tot specifieke activiteiten en ruimtegebruik op verschillende momenten van de dag.

Onze visie en specifieke ervaringen in beide markten, hebben ons gemaakt tot de specialisten die we nu zijn voor onze opdrachtgevers. Namelijk: totaalontzorgers én totaalinrichters van inspirerende werkplekken voor organisaties die bouwen op Human Capital. Op het welbevinden, het enthousiasme, de productiviteit en het succes van talentvolle mensen (wereldwijd).




Engineering Identities: een visie die werkt

In een tijd dat nieuwe generaties van werknemers andere eisen stelden aan de werk-privé balans (en IT het mogelijk maakte om locatieonafhankelijk te werken), stapten bedrijven en organisaties over van volumineuze, vaak puur functionele kantoorinrichtingen naar meer persoonlijke interieurconcepten, gericht op individu, interactie en inspiratie.

In 1996 werd PGA Totaalinrichters gevraagd voor speciale delen van de inrichting van het, inmiddels onder interieurarchitecten bekende, Interpolis-gebouw in Tilburg. En stond daarmee aan de wieg van wat Het Nieuwe Werken werd genoemd: een 'kantoorloos' kantoor met veel grote, open ruimtes, kleine brainstorm- en vergaderunits en breakout-areas voor geconcentreerd werk. Het creëren en inrichten van dit soort specials en niches in het interieurconcept, is sindsdien het specialisme van PGA Totaalinrichters.

Inmiddels mag PGA Totaalinrichters (internationale) bedrijven en organisaties als Philips, Brand Loyalty, Deloitte, ASML, Jacobs Douwe Egberts, de Nederlandse Loterij en VDL tot haar opdrachtgevers rekenen. In nauwe samenwerking vertalen we de wensen van onze opdrachtgever (interieurarchitect, ontwerper) naar flexibele, uitgebalanceerde (werk)plekken met een eigen signatuur en identiteit waar mensen zich 'thuisvoelen' en die optimaal ingericht zijn voor de verschillende ontwikkelstadia in de workflow van de organisatie: onderzoek, brainstorm, co-creatie, scrum, design of testing.